ملفات فيديو لمساق نظم المعلومات الادارية

فبراير 20th, 2019 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

ندعو الله تعالى لكم في الفصل الدراسي الثاني للعام الاكاديمي 2018/2019

فبراير 11th, 2019 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

New …Purchasing & SCM – Islamic Relief

مارس 25th, 2015 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

مسابقات في الاعمال الريادية

فبراير 22nd, 2015 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

NEW…. الاعلان عن برنامج مجموعة الاتصالات الفلسطينية للرياديين

فبراير 10th, 2015 Comments off

الاعلان عن برنامج مجموعة الاتصالات الفلسطينية للرياديين

دعوة للمشاركة في مبادرة الابداع الفلسطيني

Palestine Innovation Initiative (Pi2)

Round 7: Mobile Arabic Content, Apps, Games and Renewable Energy.

poster       flyer

Categories: غير مصنف Tags:

ملفات جديدة لطلبة الفصل الاول 2014

يناير 3rd, 2015 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

ملف العلاقات العامة IUG

مارس 17th, 2013 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

purchasing & Supply Chain Management

مارس 6th, 2013 Comments off
Categories: غير مصنف Tags:

updated news

مايو 9th, 2012 Comments off
Got an Idea? Challenge the World! Register Now!
 

The Intel® Business Challenge Middle East and North Africa 2013 is the gateway to Intel® Global Challenge, a joint project of Intel® Corporation and the Lester Center for Entrepreneurship at UC Berkeley organized since 2005 , brings together the best engineers and scientists from around the world to present how they plan to make the world a better place through their innovations and entrepreneurial skills.
 
In collaboration with governments, NGO’s, prestigious research institutions, educators and industry across the Middle East and North Africa, Intel® is fostering entrepreneurship and advancing innovation to address global challenges and be able to provide individuals the opportunity to obtain the skills, technology and resources they need to build successful businesses that drive innovation, create employment, accelerate economic growth and have a positive impact on society. 
 
The IBC-MENA 2013 will provide free education webinars starting on April 15th , and final award ceremony will be held in Dubai in June 2013 to announce the top 4 winners who will get the opportunity to compete at the Intel Global Challenge at UC Berkley in the Silicon Valley in October 2013 for a chance to win up to $100,000. 
 

 >> REGISTER NOW

             Why to join Intel Business Challenge Middle East and North Africa 2013?

                     • Awards and cash prizes worth $15,000 for the winning teams

                     • Expert Advice, Mentoring and Training

                     • Incubation opportunities for the best innovations

                     • Silicon Valley Advice

 Regards Hasan Omar – PICTI

 
 
 
تعلن الجامعة العربية الأمريكية عن جائزة المهندس زهير حجاوي لأفضل بحث مقدم من طلبة الجامعات الفلسطينية للعام 2012/2013
  شروط التقدم للجائزة:
 1.     أن يكون المتقدم طالبا في برنامج بكالوريوس في إحدى الجامعات الفلسطينية أثناء إجرائه البحث.
 2.     أن يكون البحث أصيلا قابلا للتطبيق عملياً وذا فائدة للمجتمع الفلسطيني.
 3.     أن يقتصر البحث على نتائج الطلبة أنفسهم فقط وليس نتائج المشرفين أو تعاون خارجي.
 4.     أن يكون البحث مكتوباً بلغة إنجليزية سليمة ولا يتجاوز 20 صفحة (مكتوبة بخط Times New Roman، حجم الخط 12 نقطة، وتباعد أسطر مزدوج).
 5.     ألا يزيد عدد المشاركين في البحث الواحد عن ثلاثة طلاب.
 6.     أن يشتمل البحث على الأجزاء التالية: ملخص، مقدمة، المواد، طرق البحث، نتائج، مناقشة، استنتاج بالاضافة الى المراجع.
 7.     أن يكون البحث في أحد المجالات التالية:
 ·       تكنولوجيا المعلومات (IT).
·       الهندسة.
·       علوم البيئة والمياه والطاقة المتجددة.
·       العلوم الأساسية وتشمل: فيزياء، كيمياء، رياضيات تطبيقة.
 ·        التقنيات الطبية والحيوية والعلوم الزراعية.
8.     للجنة الحق في إيقاف أو سحب أي جائزة في حال تبين مخالفة المشترك للقواعد المنصوص عليها في شروط التقدم للجائزة.
    عملية تقديم الأبحاث واختيار الأبحاث الفائزة:
1.      تُرسل ملخصات المشاركات (250-300 كلمة)مع نموذج مشاركة في جائزة المهندس زهير حجاوي بواسطة البريد الالكتروني إلى عمادة البحث العلمي في الجامعة العربية الأمريكية على العنوانakasbari@aauj.edu (السيدة أريج كسبري)، وذلك قبل نهاية دوام يوم الأربعاء 24/04/2013
 2.    تُسلم الأبحاث الكاملة بواسطة البريد الإلكتروني على شكل ملفين الكترونيين أحدهماword والآخرPDF  مرفقين برسالة الكترونية موجهة إلى نفس العنوان السابق، وذلك قبل نهاية دوام يوم الأربعاء 08/05/2013.
 3.    تتم عملية تقييم الأبحاث المقدمة من قبل لجنة مختصة تضم أعضاء هيئة تدريس من الجامعات الفلسطينية وخبراء في مجالات البحث، كما ويحق للجنة استدعاء الطلبة للمقابلة ومناقشة أبحاثهم إذا اقتضت الضرورة.
             الجوائز:
 -       يحصل البحث الفائز في كل فئة على مبلغ 2000 دولار، بالاضافة الى شهادات تقدير للطلبة الفائزين.
 -       يتم إبلاغ الفائزين في الأبحاث التي وقع عليها الاختيار قبل أسبوع من حفل تخريج طلبة الجامعة العربية الأمريكية للسنة الدراسية 2012/2013 والمقرر عقده في 27-28/06/2013 حيث سيتم إعلان النتائج وتوزيع الجوائز.
 لمزيد من المعلومات :http://www.aauj.edu/news/1349.html/

 

 

 

 

 

 

Call for Entrants

Supported by Intel, PICTI Announces: “Palestine Business Plan Contest – 2012”


The Palestine Information and Communications Technology Incubator – PICTI would like to invite entrepreneurs and students to enter in the National Business Plan Contest – 2012. The Business Plan Contest is designed, organized and managed by the Palestine ICT Incubator – PICTI, as this initiative is one of the tools towards achieving PICTI’s strategic objective of working to identify and support the technical, intellectual and managerial talent of young entrepreneurs who can become the backbone of a dynamic export market for ICT products and services in Palestine.

The PICTI Business Plan PRIZES!!!    

·         The winners will be eligible to participate at the Intel Levant Business Plan Competition in Amman – Jordan. They will be pitching their projects and competing for the UC-Berkeley seat in the international contest in California. Travel and accommodation expenses will be covered as part of the prize.

·         PICTI will offer incubation services including acceleration and funding for the top three to five projects at PICTI (Ramallah & Gaza), and in cooperation with Palestine universities.

·         The winners will be also part of PICTI mentoring program and will receive mentoring services for one year through Palestine Network of Mentors. They will also be nominated to participate in Mowgli-Palestine next wave.

However, PICTI Business Plan Contest team considers every team that submits a plan to be a winner, and each will receive a certificate for their participation.

·         All Teams will receive a certificate of entry 

·         Team Advisors will receive a certificate of consultancy

·         A template for a Business Plan is attached as an annex

·         Apply by emailing your Business Plan to: tbpc@picti.ps

·         For more information:

Ramallah: 02-240 9290  |  Gaza: 08-288 1110  |  Email: tbpc@picti.ps

Deadline for Business Plans Submission: End of June 2012

Categories: غير مصنف Tags:

Victor Phillip Dahdaleh Foundation Scholarship

مايو 29th, 2010 Comments off

The Victor Philip Dahdaleh Foundation Scholarship is provided for Palestinian scholars taking the MSc Global Politics course in the Department of Government, and is supported by LSE Global Governance, a research centre at LSE.

Summary of award:

one award for study in 2010/11, beginning October 2010
£25,000, for fees (£14,904) and the remainder (£10,096) to contribute to living expenses
the award is for full time study only
to be awarded on the basis of potential to benefit from the award
to be awarded to a national of Palestine

The scholarship will be coordinated by LSE Global Governance, with the recipient being supervised and taught through the Department of Government.

Application process

If you are not already registered on (or have yet to be accepted onto) the MSc Global Politics programme, please submit an application to LSE Global Governance, via the Centre Manager, Mrs Harriet Carter h.c.carter@lse.ac.uk| .

If you are holding an offer on the MSc Global Politics programme and would like to raise your interest in the scholarship please submit an application to LSE Global Governance.

The successful candidate, if not already holding an offer, will be required to formally apply for entry to the School on the MSc Global Politics programme and will be expected to provide the necessary entry documentation.

Please see the Graduate Admissions Office web pages for information on study at LSE and entry requirements as we cannot accept candidates who do not meet this criteria. A place has been reserved for the successful candidate on this programme in 2010/11, but it is otherwise closed to new applicants. http://www.lse.ac.uk/collections/graduateAdmissions/|

For more information about the MSc Global Politics http://www2.lse.ac.uk/graduateProspectus2010/taughtProgrammes/MScGlobalPolitics.aspx|

The scholarship application should include:
1. a personal statement of no more than 1500 words outlining your suitability for study and potential to benefit from the award.
2. a curriculum vitae which includes your academic background, please include grades and awards in order to assess suitability for study.
3. a supporting statement in the form of a letter of reference from your current place of study, or a professional with whom you work.

The deadline for applications is Monday 21 June 2010.

Applications received after this deadline will not be considered.

Please access the attached hyperlink for an important electronic communications disclaimer: http://www.lse.ac.uk/collections/planningAndCorporatePolicy/legalandComplianceTeam/legal/disclaimer.htm

Categories: غير مصنف Tags: